Понеділок, 23.12.2024, 06:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Покровська ЗОШ І-ІІ ступенів           



Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 63
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психологічна служба

Головна » 2017 » Лютий » 15 » ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ «МОЯ ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ»
13:55
ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ «МОЯ ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ»

ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ «МОЯ ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ»

Мета: розвиток учня  як особистості, розкриття його позитивних здібностей, засвоєння визначеного життєвими та суспільними потребами обсягу знань про особистість, взаєморозуміння.
Завдання:
• створювати оптимальний соціально- психологічний мікроклімат у колективі з метою сприяння духовному і творчому саморозкриттю учасників;
• допомагати дітям усвідомлювати і розуміти свої позитивні та негативні риси;
• сприяти розвитку навичок самоаналізу.
Матеріали: м’яка іграшка, плакат із «Правилами роботи», бейджики, вислови філософів («У кожної людини є дзеркало, в якому вона може чітко розглядати себе», «Пізнай себе, пізнай свою природу — і ти пізнаєш Істину»).

Вправа «Мій образ»
Мета: підготовка учасників до роботи, створення позитивної атмосфери, хорошого настрою, визначення особливостей кожного. Ведучий вітається з групою, роздає кожному учаснику аркуш паперу А4, на якому потрібно написати своє ім’я і намалювати власний образ (це може бути певний символ, предмет — будь-що).
Після того як учасники виконали завдання, психолог пропонує по черзі назвати своє ім’я і представити власний образ. Малюнки прикріплюються на дошку. Так створюється «галерея портретів» учасників групи

Вправа «Правила роботи»
Мета: прийняття правил роботи групи. Учасники читають написане на плакаті і приймають правила роботи групи.
Правила роботи:
1. Бути активним.
2. Звертатися одне до одного на ім’я.
3. Не критикувати.
4. Правило піднятої руки.
5. Бути щирим.
6. Не оцінювати одне одного.
7. Принцип «тут і тепер».
8. Принцип «конфіденційності».
9. Дотримуватися запропонованих правил.

Вправа «Очікування»
Мета: визначення очікувань учасників щодо занять.
Ведучий на дошку прикріплює плакат із малюнком чаші, а дітям роздає стікери червонного кольору у вигляді сердечок. Пропонує подумати, чого вони очікують від заняття, і написати на сердечках. Потім прочитати
написане і приклеїти їх у символічну чашу, зображену на плакаті.
Притча «Істина»
Колись люди вірили, що є не один, а багато богів. Одного разу боги вирішили створити Всесвіт: створили зірки, сонце, моря, гори,
Людину та Істину. Однак постало питання про те, куди сховати
цю Істину, щоб людина її не змогла відшукати.
— Давайте сховаємо її на далекій зірці, — сказав один із богів.
— А давайте на найвищій гірській вершині, — запропонував інший.
— Ні, давайте покладемо її на дно найглибшої безодні, — промовив третій.
— Може, сховаємо її на Місяці? А наймудріший Бог сказав:
— Ні, ми сховаємо Істину в серці людини. Тоді вона шукатиме її в усьому всесвіті, не знаючи, що постійно носить у собі.
Ведучий. Діти, як ви думаєте, що таке Істина? Це те, заради чого живе людина; знання про те, як побороти зло. Тепер подумайте, чому боги все-таки вирішили сховати Істину в серці людини? Тому що кожен із нас — це маленький Всесвіт, це якась Істина. Ми можемо знайти Істину, якщо зазирнемо в себе, вивчимо себе. Давайте зробимо це — пошукаємо Істину.

Вправа «Промінчик сонця»
Мета: усвідомлення своїх позитивних і негативних рис характеру. Дітям пропонується на аркуші паперу намалювати сонечко і написати на промінчиках 5 позитивних і 5 негативних рис.
Обговорення:
— Чи важко було визначити риси характеру?
— Що важче і чому? Ведучий говорить: «Хваліть себе. Критика руйнує внутрішній дух, а похвала зміцнює його».

Вправа «Самокритика»
Мета: навчання об’єктивно оцінювати свої якості; усвідомлювання власних слабких сторін; формування адекватної самооцінки. Кожен учасник отримує модель-малюнок сніговика, на якому записує свої «мінуси» — негативні якості і зачитує написане вголос.
Обговорення:
— Які труднощі виникали у вас упродовж виконання вправи?
Ведучий. Приймайте свої недоліки. Визнайте, що вони — ваша відповідь на якусь потребу, і зараз ви шукаєте новий, позитивний спосіб задовольнити цю потребу. Тому з любов’ю попрощайтеся зі старою негативною
поведінкою. Зумійте побороти свої вади за допомогою гарячих, лагідних промінців вашого серця, здатних розтопити все негативне.
(Діти накривають малюнок сніговика аркушем із сонечком, на промінцях якого написані позитивні риси.)

Вправа «Що я даю людям і чого від них чекаю?»
Мета: розвиток навичок самоаналізу.
Ведучий дає дітям аркуш паперу А4 і пропонує умовно поділити його на дві частини.
На одній намалювати те, що учасник дає людям, а на іншій — що отримує від них.
Обговорення малюнків:
— Що я відчував, коли працював над малюнком?

Вправа «Комплімент»
Мета: підвищення самооцінки іншої людини, усвідомлення своїх позитивних рис. Ведучий кидає дитині іграшку, при цьому каже комплімент. Комплімент — це люб’язний вислів із похвалою. Отже, згадайте найкращі риси своїх однокласників і, звертаючись до кожного на ім’я, скажіть комплімент.
Обговорення:
— Кому було важко сказати товаришеві комплімент?
— Кому було приємно чути гарні слова на свою адресу?

Вправа «Іскорка добра»
Мета: створювати відчуття згуртованості групи. Психолог пропонує всім встати і взятися за руки. Далі по колу передає іскорку добра, а учасники передають її іншим учасникам.

Вправа «Ваш настрій»
Учасники по колу говорять про свій настрій і висловлюють побажання.

   

   

 

Переглядів: 577 | Додав: Petrovich | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz