П`ятниця, 26.04.2024, 23:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Покровська ЗОШ І-ІІ ступенів           



Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 63
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Робота гуртків » Театрально-драматичний "Візоріум"

Дистанційне навчання
[ Викачати з сервера (253.7 Kb) ] 15.05.2020, 11:30

Сценічна мова

 Сценічна мова – це постановка: дихання і голосу, хорошої дикції і правильної вимови, інтонації. Це одне з професійних засобів виразності актора. Сценічна мова також є засобом театрального втілення драматургічного твору. Через майстерність мови актор передає глядачеві внутрішній світ, соціальні, психологічні, національні, побутові риси характеру персонажа.

На жаль, але частіше за все, гарний голос і правильна мова – це не подарунок долі, а результат кропіткої роботи над ними. Природа, частіше за все, наділяє нас тільки середньостатистичним голосом, тому потрібно багато працювати, щоб вдосконалити його. І  мову людини не можна назвати бездоганною, якщо у неї  погана дикція і присутні слова-паразити.

Практичне опанування технікою мови, дає можливість людині виражати свої думки правильною і ясною мовою, гнучким і звучним голосом, здатним притягнути увагу слухачів, впливати не тільки на їх свідомість, але і на почуття, уяву, волю. Така мова – вже мистецтво. Я пропоную вам переглянути відеоролик з якого  ви зрозумієте, що таке дійсно ідеальна дикція.

(перегляд відео) https://www.youtube.com/watch?v=w0EcSRWOimo

     Щоб опанувати таку мову, необхідно наполегливо, крок за кроком освоювати мовну майстерність. Дуже важливо знати не лише ЩО говорити, але і ЯК говорити. Живе слово залишається головною зброєю, головною діючою силою в спілкуванні з людьми. Звідси, особлива увага до звучання слова, до його вимови, увага до дикції, бо, чітка, ясна, правильна мова, коли кожне слово виражає почуття, волю, а звучний і гнучкий голос передає усі відтінки думок, абсолютно потрібна для кожної людини. Мова в’яла, монотонна затуманює зміст сказаного і не сприймається слухачами.

     Особливо важливо вміти правильно говорити акторам тому, що вони  спілкуються  в образі і з образами за певних обставин. Актори, які грають на сцені, крім голосу, передають свої почуття ще й мімікою і жестами. Існує багато вправ для того, щоб розвивати та вдосконалювати мову людини. І сьогодні ми разом з вами виконаємо деякі вправи, щоб оволодіти цим мистецтвом.

По-перше, потрібно записати свій голос на диктофон і щоразу його прослуховуючи, спробувати полюбити.

По-друге, часто співати. Дуже добре, якщо любите співати в караоке – це зміцнить ваші зв’язки, і ви зможете в подальшому без особливої напруги виголошувати промову і радувати оточуючих своїм сильним, впевненим голосом.

По-третє, більше читайте, збагачуйте свій словниковий запас, використовуйте будь-яку можливість розповісти що-небудь співрозмовникам, позбавляйтеся від дефектів мовлення і слів-паразитів і ви станете грамотним, красномовним і чарівним співрозмовником.

Ці вправи ви можете виконувати вдома без будь-чиєї допомоги.

1 вправа «Артикуляційна гімнастика»(10 хвилин)

Людина від народження наділена досконалим мовним апаратом. Сюди входять: язик, губи, зуби, щоки. За допомогою цих органів ми розмовляємо. Та щоб мова наша буле ще кращою мовний апарат потрібно щодня тренувати, виконуючи спеціальні вправи. Зараз ми виконаємо декілька таких вправ.

  1. Губи трубочкою вперед –посмішка до вух – губи трубочкою вперед – посмішка до вух. Виконувати  8 разів.
  2. Губи трубочкою вправо – губи трубочкою вліво. виконувати  8 разів.
  3. Губи трубочкою по колу. Чотири рази в один бік.  Чотири рази в інший.
  4. Язиком по зубах вправо 4 рази і стільки ж вліво.
  5. Щелепа розслабляється падає вниз – повертається назад 8 разів.
  6. Щелепа розслабляється. В нижньому положенні вправо-вілво-вправо-вліво .

2 вправа «Вправа зі звуками» (7 хвилин)

Довгі голосні. Колективно говоримо довгі голосні з затуханням. Таким чином ми вчимося керувати своїм голосом.

  • І-і-і-і-і-і-і
  • Е-е-е-е-е-е
  • А-а-а-а-а-а
  • О-о-о-о-о-о
  • У-у-у-у-у-у-у
  • И-и-и-и-и-и

3 вправа «Скоромовка» (33 хвилини)

Розвиткові техніки мовлення, чіткої вимови слів і фраз допомагають українські скоромовки. Скоромовку треба виробляти через дуже повільну, чітку мову. Після довгого та багаторазового повторення одних і тих же слів скоромовки мовний апарат стає настільки вправним, що привчається виконувати ту ж роботу в дуже швидкому темпі. Важливо  навчитися вимовляти скоромовку чітко,розбірливо і швидко.

Потрібно промовляти кожну скоромовку спочатку беззвучно, але артикулюючи, потім переходити на шепіт і лише потім – вголос, спочатку в повільному темпі, а далі – в швидкому, пам’ятаючи про чіткість вимови скоромовки

Ведмедику ледащо,                                        
Вліз на пасіку нащо?
Буду джмеликом дзижчати,
Буду меду куштувати.

Їхала Хима до Максима
Візком-тарадайкою;
Тарадайка торохкоче,
Сива кобила везти не хоче.

У діброві – дуби,
Під дубами – гриби,
Трава – між грибами,
Хмарки – над дубами.

Павло і Пилипко
Поливали липки.
Виросли липки
У Павла і Пилипка.

А дідусь Опанас
Нам купив ананас.
Тож приходьте до нас –
Почастуємо вас.

У долині жив удав.
Удавав, що він все знав.
Удавав, що все умів.
У траві хвостом вертів.

Мавпенятко мовить: «Мамо,
Масла, моркви, маку мало.
Миска, мамочко, мілка,
Мало містить молока».

Лиска лащить лисеня,
А лосина – лосеня.
Лев ласкаво лапою
Левеня поляпує.

Ось спритно шиють вісім ос
Аж вісім ворків осам –
Пообіцяв тим осам хтось
Аж вісім ворків проса.

Ґава ґаву запитала:
– Ти на ґанок не літала?
– Не літала я на ґанок,
То й проґавила сніданок.

Якось Яків сіяв мак
Так-сяк, абияк.
Визрів ярий Яків мак,
Та щось коле, як їжак.

Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю, шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.

Біля саду, біля броду,
Бабин виораний город.
Барабанять по городу
Бараболя та горох.

Обережний хитрий лис
До нори вечерю ніс.
Біг додому лісом лис,
Шелестів над лисом ліс.

В горішнику горішенька
Горішками обвішана.
Оришка і Тимішко
Обтрушують горішки.

Для синків-молодців
Мати напекла млинців.
І хвалили молодці
Ті млинці на молоці.

На печі, на печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі –
Не лежи на печі.

 

 

 

 

 

Вправи для розвитку суглобово-м’язового апарату

та пальчикова гімнастика

1. Підготовчий масаж кисті рук. Швидко, але ретельно «вимити» руки з уявними  милом і водою.

Варіант 2:  ви прийшли з морозу, руки змерзли. Розтираючи, розігрійте їх.

 

2.Усунення зайвого м'язового напруження. Струшувати крапельки води доти, поки руки не «висохнуть», оскільки немає рушника.

Варіант 2: кисті - крила, необхідно «злетіти» (при цьому стежимо, щоб надмірно не напружувалися м'язи обличчя і шиї).

 

3.Обертання кистей рук, а потім в ліктьовому суглобі і в плечовому суглобі на 360 град. Ви - літак, що набирає висоту, руки витягнуті або вперед, або в сторони - пропелери, при цьому можна дзижчати.

 

4.Руки опущені вниз, я - механізм, що замішує тісто. Зчепивши пальці «в замок», опустіть руки вниз долонями. Намагайтеся в цьому положенні їх максимально прогнути. Ви  - співак і берете високу ноту.

 

5.Пальці «в замку». Хвилеподібний рух від ліктя однієї руки через зчеплені пальці до ліктя іншої руки. Рух безперервний. Характер руху – це морський прибій - то плавний, то бурхливий, і т.д.

 

6.Кругове обертання кожним пальцем окремо, спочатку в одну, потім в іншу сторону, інші в цей час нерухомі. Кожен палець - циркуль.

 

http://3.bp.blogspot.com/-q_23vGDhXyk/VPHatZWhpRI/AAAAAAAAA3Y/uUc4R-R4gyA/s1600/%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%B43.JPG

 

http://1.bp.blogspot.com/-oBK4aMz5wJU/VPHatkIwoUI/AAAAAAAAA3c/axOPZCzkCIM/s1600/%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%B44.JPG

 

Вправи на розвиток фонаційного дихання

 

 

Вправа1

http://4.bp.blogspot.com/-BSFKuUUMOIQ/VPHauOiXZ5I/AAAAAAAAA3k/f3ynnYpU_3E/s1600/%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%B45.JPG

Покласти руки на діафрагму, зробити вдих, контролюючи грудну клітку та діафрагм, на мить затримати подих, «зафіксувати»… (в подальшому для кожної вправи)

 

 

Зробити активний видих «Пф-ф-ф-ф…». При видиху повітря не вистрілювати, а ніби проціджувати його крізь зуби. Завдання: уявно «не погасити свічечки».

 

Вправа 2

Вимовити кілька разів поспіль проривні приголосні «к-г, к-г, к-г, к-г…».

 

Вправа 3

Повільно вимовляти голосні «а-о-у-е…», при цьому зосередити увагу на роботі мускулатури артикуляційного апарату.

 

Вправа 4

Уявити собі, що біля нас був кіт. Раптом він зник. Покликати кота так, ніби він десь близько: «Киць, киць…», поступово посилюючи звук протяжніше, на відстань: «кс-с-с-с, кс-с-с-с…»

 

Вправа 5

Порахувати 1-2-3-4…15-16, більше або менше, за індивідуальними фізіологічними можливостями вихованців, економлячи повітря при видиху.

                                                 Вправи з елементами танцю

 

1. Танцювальний крок на носках виконується трохи зігнутою ногою, яка висувається вперед і випростовується, носок відтягується з поворотом назовні. Нога ставиться на підлогу з носка і опускається на всю ступню, а потім ходьба виконується тільки на носках.

 

2. Крок з підскоком виконують так: на рахунок «раз» - невеликий крок вперед правою ногою, ліва нога трохи піднята позаду; на рахунок «і» - легко підскочити вперед на правій нозі, ліву ногу, зігнуту в коліні, підняти вперед, носок відтягнути; на рахунок «два» - невеликий крок вперед лівою ногою, права нога трохи піднята позаду; на рахунок «і» - легко підскочити вперед на лівій нозі, праву ногу, зігнуту в коліні, підняти вперед, носок відтягнути.

 

3. Крок галопу вбік виконується так: на «раз» — крок правою ногою праворуч, на «і» — ковзним рухом підтягнути ліву ногу до правої, праву відвести вбік (ліва нога мовби відштовхує праву ногу вбік). Рух галопом вліво розпочинається з лівої ноги.

 

4. Танцювальний біг, виконується як танцювальний крок з підскоком та піднятими колінами, або з закиданням п’ятки назад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Категорія: Театрально-драматичний "Візоріум" | Додав: Petrovich
Переглядів: 372 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz